Cred că la fel ca orice lucrare a lui Dumnezeu, și lucrarea
Duhului Sfânt are loc în primul rând la nivelul personal, după cum citim în Scripturi că limbile de foc ,,s-au așezat câte una pe fiecare din ei” (Fapte 2:3). Duhul Sfânt ne
răscolește pe fiecare, convingându-ne de realitatea vieții noastre și nevoia de
pocăință . Tot El aprinde în noi dorința după mântuire și o Împărăție dreaptă
și veșnică, apoi, pe măsura credinței, aduce în viața noastră aceste binecuvântări.
Ori de câte ori Domnul Isus a chemat oamenii la Sine , s-a adresat fiecăruia personal. La fel
procedează la sărbătoarea Corturilor când strigă „Dacă însetează cineva, să
vină la Mine , şi
să bea. Cine crede în Mine, din inima lui vor curge râuri de apă vie, cum zice
Scriptura.” Spunea cuvintele acestea despre Duhul pe care aveau să-L primească
cei ce vor crede în El. Căci Duhul Sfânt încă nu fusese dat, fiindcă Isus nu
fusese încă proslăvit” (Ioan 7:37-39). Totuși, această realitate, nu trebuie să
ne ducă la individualism, ci dimpotrivă, ne duce în comunitatea celor care au
aceeași credință. Nu văd nici o contradicție între mărturisirea bisericilor
evanghelice care cheamă la însușirea personală a credinței și mărturisirea
bisericilor tradiționale care cheamă la însușirea credinței comunitare. Chiar
și în bisericile evanghelice credința personală te aduce în comunitate, în
biserică, după cum și în bisericile tradiționale, crezul se spune la persoana
întîi singular: ,,cred”. Eu consider că relația cu Dumnezeu în general trebuie
considerată la amândouă nivelurile. În privința lucrării Duhului Sfânt, o să
scriu în primul rând despre aspectul personal, apoi despre aspectul comunitar.
Am scris în articolul precedent că la Cincizecime , s-a
împlinit promisiunea Domnului că va reveni la ucenici prin revărsarea
spirituală a Duhului sfânt, iar pentru noi se împlinește această făgăduință, nu
printr-o nouă revărsare, ci pe măsura credinței și dedicării noastre. Duhul
Sfânt este revărsat peste biserica Domnului, dar eu, chiar cufundat (botezat)
în această realitate spirituală, sunt umplut cu Duhul Sfânt atât cât îi fac loc
în viața mea. Și după măsura umplerii vor fi și consecințele în viața mea
personală.
1. O viață nouă, dobândită printr-o schimbare miraculoasă. Ioan
Botezătorul, îndemnând oamenii la pocăință, le spunea că aceasta trebuie să fie
evidentă prin faptele bune pe care le fac. Dar în același timp le vorbea despre
Mesia care va veni, și botezându-i cu Duhul Sfânt și cu foc, va face în viața
lor o curățire profundă și o schimbare profundă, nu doar de suprafață (Luca
3:7-17). Domnul Isus a vorbit în același fel când îi prezenta lui Nicodim
realitatea spirituală (Ioan 3:3-11). Oricum am lua aceste cuvinte, se înțelege
că dovada nașterii din nou nu este ce facem noi spre aceasta (Cuvântul,
botezul, biserica, mirungerea, etc), ci ceea ce se întâmplă în noi în mod real.
Poate cea mai frumoasă promisiune în legătură cu Duhul Sfânt este pacea,
liniștea care urmează puternicei încrederi că Domnul este mereu cu noi (Ioan
14:26-28).
3.O viață de închinare. Vorbind cu femeia samariteacă,
Domnul Isus spune: ,,Voi vă închinaţi la ce nu cunoaşteţi; noi ne închinăm la
ce cunoaştem, căci mântuirea vine de la Iudei. Dar vine ceasul, şi acum a şi venit, când
închinătorii adevăraţi se vor închina Tatălui în duh şi în adevăr; fiindcă
astfel de închinători doreşte şi Tatăl. Dumnezeu este Duh; şi cine se
închină Lui, trebuie să I se închine în duh şi în adevăr” (Ioan 4:22-24). Așa
se întâmplă în ziua Cincizecimii odată cu coborârea Duhului Sfânt. Erau mulți
oameni adunați la Ierusalim
să se închine la Templu. Dar
odată cu revărsarea Spiritului Sfânt, centrul închinării este transferat din
Templu într-o casă simplă unde erau adunați ucenicii. Interesul oamenilor nu
mai este spre preoți și jertfe, ci spre ucenicii care mărturiseau Jertfa. Slujba
duhovnicească lasă în urmă ritualurile religioase, oferind o relație spirituală
cu Dumnezeul cel Viu. Imediat ucenicii și cei ce cred se concentrează spre o
viață de închinare prin Cuvânt, comuniune, rugăciune și împărtășirea cu Jertfa
Mântuitoare (Fapte 2:42). Apoi în epistole sunt numeroase îndemnuri spre o
închinare spirituală dinamică (Efeseni 5:18-20, Filipeni 2:1, Coloseni 3:16,etc).
4. O viață mărturisitoare. Odată cu Coborârea Duhului Sfânt,
ucenicii, au început să-L mărturisească cu îndrăzneală pe Domnul Isus Cristos.
Faptul că această putere venea de la Dumnezeu prin Duhul, se vede din încăpățânarea
lor de a persevera în ciuda opoziție. Conștienți că nu pot ei să facă față
piedicilor și amenințărilor, ei stăteau într-o continuă stăruință (Fapte 4:
29). Este trist că uneori stăruința a devenit un fel de inițiere în viața
spirituală. Eu cred că stăruința este de fapt o stare permanentă de rugăciune.
Conștientizând că suntem total neputincioși și dependenți de Dumnezeu, insistăm neîncetat ca El să fie
cu noi, să ne folosească, să ne dea curaj, îndrăzneală și cuvânt pentru
convingere.
Vorbind despre lucrarea Duhului Sfânt la nivelul
individului, nu putem să nu observăm că tot ce face Duhul în noi personal, nu ne
duce spre izolare individuală, ci ne duce spre alții. În primul rând spre
comunitatea credincioșilor unde ne închinăm și ne zidim unii pe alții, apoi
împreună lucrăm pentru mărturisirea Evangheliei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu